Ponad połowa Polaków planuje w tym roku wczasy. Jest to doskonała okazja, żeby samodzielnie zorganizować wakacje – aż 71 proc. osób z tej grupy chce to zrobić. Najchętniej wybierają polskie morze. Według danych OLX w województwach nadmorskich odnotowano największe zainteresowanie noclegami. Co ciekawe, na wakacyjnej mapie Polski pojawiają się także nowe, niedocenione dotychczas miejsca, jak chociażby lubelska Okuninka czy wielkopolski Skorzęcin.

Według najnowszych danych GUS, w 2022 roku najlepiej rozwinięte noclegi w Polsce zlokalizowane są w Małopolsce, Zachodniopomorskiem i Pomorskiem. Polacy wybierając się na urlop, najczęściej wybierają właśnie te trzy regiony, przede wszystkim ze względu na wyjątkowy klimat oraz piękną plażę, jaką oferują województwa nadmorskie. Co trzeci Polak wybiera się na wakacje właśnie nad Bałtyk.

Badania odzwierciedlające preferencje konsumentów wskazują, że województwo zachodniopomorskie jest atrakcyjne dla turystów. W ciągu dwóch miesięcy, z ogłoszeń na OLX, wysłano ponad 400 tys. odpowiedzi na oferty noclegów zlokalizowane w Gdańsku. Ponadto, w innych miejscowościach takich jak Władysławowo, Sopot, Łeba czy Kołobrzeg wysłano łącznie ponad 800 tys. odpowiedzi na ogłoszenia noclegowe. Najpopularniejszym miejscem w województwie jest Kołobrzeg, bo w ciągu dwóch miesięcy na oferty noclegów zlokalizowane w tym mieście wysłano aż 300 tys. odpowiedzi.

Kameralne miejscowości nadmorskie są coraz bardziej atrakcyjne dla wczasowiczów. Według statystyk OLX, najczęściej poszukiwane są noclegi dla większej ilości osób – domki letniskowe, z aneksem kuchennym i miejscami dla dzieci. W takich miejscowościach wystarczy zamieścić ogłoszenie o noclegu, aby w krótkim czasie otrzymać kilka, a nawet kilkanaście tysięcy odpowiedzi.

„Obecna sytuacja ekonomiczna zmusza wielu z nas do poszukiwania oszczędności. Ale równocześnie nie chcemy rezygnować z wakacyjnego wypoczynku. W poszukiwaniu złotego środka zwróciliśmy się w kierunku pragmatycznych rozwiązań. W efekcie poszukujemy noclegów, w których równocześnie może przebywać więcej osób. Częściej decydujemy też się na samodzielne przygotowywanie posiłków, co przekłada się na wzrost zainteresowania ofertami z dostępem do kuchni lub aneksu kuchennego. Chętniej wybieramy też miejsca, które dysponują udogodnieniami dla dzieci, np. plac zabaw” – mówi Konrad Grygo analityk biznesowy OLX.

Jeszcze kilka lat temu Bałtyk był wiodącym kierunkiem wakacyjnych wyjazdów w Polsce. Obecnie jednak tendencja ta ulega zmianie. Coraz częściej Polacy wybierają letnie wyjazdy nad jeziora. Według danych OLX, już od dwóch lat, miejscowości zlokalizowane nad jeziorami cieszą się coraz większą popularnością. W tym okresie Skorzęcin i Okuninka, położone w Wielkopolsce i Lubelszczyźnie odpowiednio, zyskały na znaczeniu, czego dowodem jest liczba wysłanych do nich odpowiedzi na ogłoszenia w kategorii noclegi OLX – odpowiednio 150 tysięcy i 140 tysięcy.

„Porównanie naszych zeszłorocznych wakacyjnych preferencji z tegorocznymi wyborami, najlepiej ilustruje zmianę naszych priorytetów. W zeszłym roku użytkownicy OLX najczęściej wybierali noclegi, w których mile widziane były zwierzęta. Poszukiwaliśmy też miejsc, które oferują parkingi. Udogodnienia dla dzieci były dopiero trzecim kryterium wyboru noclegu. Dzisiaj to właśnie udogodnienia dla dzieci oraz dostęp do kuchni bardzo często decydują o wyborze miejsca wypoczynku, co świadczy o tym, że nie chcemy odmawiać dzieciom wakacji, ale poszukujemy takich noclegów, które pozwolą nam zmniejszyć koszty pobytu” – dodaje Konrad Grygo.

OLX to usługa, która wspomaga codzienne decyzje milionów Polaków. W maju 2023 roku korzystało z niej 11,5 miliona użytkowników, a co trzy osoby z naszych rodaków wykorzystują jej potencjał.

Zakupy online

Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy online. W marcu 2021 roku wartość transakcji online w Polsce wyniosła 4,2 miliarda złotych (Gemius, marzec 2021).

Zakupy online stają się coraz bardziej popularne wśród Polaków. W marcu 2021 roku wartość transakcji w naszym kraju wyniosła aż 4,2 miliarda złotych (Gemius, marzec 2021).

Kontakt:
Paulina Musielak-Rezmer
PR Lead OLX
Tel. +48 696 890 340

Źródło:
Badanie zrealizowane w dniach 26-29 maja 2023 roku przez Ariadna na zlecenie Kruk S.A. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa obejmowała 1 038 osób powyżej 18. roku życia, w których skład wchodziły osoby reprezentujące płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ