Tegoroczna edycja EFNI zgromadziła ponad 1500 uczestników z różnych krajów, w tym wybitnych polityków, ekonomistów, liderów biznesu i nauki.

Podczas zakończenia EFNI swoje przemówienia wygłosili m.in. Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan, Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu, Marcin Skwierawski, wicemarszałek województwa pomorskiego oraz Markus Beyrer, dyrektor generalny BusinessEurope. Na zakończenie konferencji uczestnicy przyjęli Deklarację Sopocką.

Odbyło się ponad 100 paneli i spotkań, które były częścią programu polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

W trakcie dyskusji nt. „Polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej – na co możemy liczyć?” Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego, podkreślił, że polska prezydencja przyniesie mnóstwo wydarzeń, również we wszystkich polskich regionach. Zwrócił uwagę na istnienie własnych biur regionów w Brukseli i znaczenie polityki spójności dla nich.

„Życzeniem i oczekiwaniem regionów byłoby, aby w nowej prezydencji polityka spójności nie schodziła z kręgów zainteresowania. Dla nas ona ma kapitalne znaczenie, bo w niej jest znacząca część środków (finansowych), którymi dysponują regiony, miasta i gminy w Polsce, więc na pewno będzie batalia o politykę spójności” – dodał.

„Po pierwsze: zwiększenie liczby centrów zdrowia, które zaoferują pacjentom kompleksowe usługi medyczne, nie będą zbytnio oddalone od pacjenta, a także przyśpieszą czas oczekiwania na leczenie. Po drugie: zmniejszenie przeszkód biurokratycznych, utrudniających skuteczne gospodarowanie zasobami”.

W trakcie dyskusji na temat „Zdrowa Europa: Healthy ageing – zdrowie jako wartość dla gospodarki” Zoltan Jakab, Regionalny Wiceprezes, CEE, AbbVie, przedstawił dwa praktyczne rozwiązania.

Jak zaznaczył, zwiększenie efektywności systemu ma istotny wpływ na poprawę jakości usług medycznych, dlatego niezbędne jest podejście holistyczne.

Magdalena Rutkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Zagranicznego, PKO Bank Polski, podczas panelu „Jak budować polskie marki, które podbiją świat?”, wyjaśniła, że sukces budowy marki za granicą zależy od charakteru oferowanego produktu:

„Czy klient ma być na rynku lokalnym, czy gdzieś widzi Polskę. My w ekspansji postawiliśmy pierwsze kroki, jesteśmy obecnie w 4 krajach poza Polską, bo chcemy być obecni dla klienta, który w jakiś sposób identyfikuje się z Polską” – wyjaśniała Magdalena Rutkowska.

W trakcie omawiania „Priorytetów ochrony zdrowia podczas polskiej prezydencji w Radzie UE: szanse i wyzwania”, Justin Gandy, dyrektor zarządzający MSD Polska, podkreślił znaczenie świadomości społeczeństwa w kwestii szczepień. Zaznaczył, że konieczne jest wspólne działanie w celu zwiększenia tej świadomości poprzez edukację oraz partnerstwo publiczno-prywatne.

„Profilaktyka, prewencja, to podstawa. Dyskusja na ten temat jest prowadzona w całej Europie, nie tylko w Polsce. Mamy starzejące się społeczeństwo, dlatego tak ważne jest, by starość była coraz zdrowsza. Tylko profilaktyka w tym pomoże. Jedno euro czy jedna złotówka zainwestowane w szczepionki zwracają się trzykrotnie”.

Markus Reinisch, VP Public Policy Europe and Global Economic Policy at Meta, also highlighted the consequences of European legislation for the implementation of innovation, including artificial intelligence. During a panel on Europe’s competitiveness, he stated that his company is unable to launch certain services and sell products in Europe, such as glasses with built-in artificial intelligence, due to the multitude of European regulations.

„To jest konsekwencja tego, że tych regulacji jest za dużo, te regulacje są niespójne, nakładają się na siebie. Ale, co ważniejsze, wdrożenie regulacji jest też złe i właściwie chyba największy problem to jest wdrożenie, a więc konflikty pomiędzy regulatorami” – powiedział Reinisch.

Podczas panelu „Rolnicy chcą mądrej zielonej transformacji”, Marek Sumiła, dyrektor zarządzający w Danone, podkreślił, że firmy coraz lepiej radzą sobie z koniecznością transformacji rolnictwa. Wpływ zmian klimatycznych, powodzie i susze stają się coraz bardziej widoczne dla biznesu i konsumentów.

„Moja firma pracuje z rolnikami na co dzień, wprowadza różne programy edukacyjne. Oczekiwalibyśmy, aby w takie akcje edukacyjne zaangażowało się także Ministerstwo Rolnictwa” – powiedział.

Jako spółka Skarbu Państwa, ORLEN aktywnie wspiera rozwój kultury w Polsce, angażując się w partnerstwa biznesu dla kultury. Dyrektorka wykonawcza ds. sponsoringu, Lidia Kołucka, podkreśliła, że polityka sponsoringowa koncernu uległa zmianie, aby równie aktywnie wspierać projekty kulturalne i naukowe, jak dotychczasowe inwestycje w sport.

„Oczywiście sport nadal jest dla nas bardzo ważny. Sport był, jest i będzie mocnym filarem sponsoringu ORLENU, ale teraz wsparcie będzie miało uporządkowany charakter. Drugi filar, który wyodrębniliśmy, to obszar kultury i na niego chcemy stawiać równie mocno. Rośnie znaczenie tego obszaru w naszej strategii sponsoringowej” – przyznała Kołucka.

Marina Dubakina, prezeska IKEA Retail Poland, podkreśla potrzebę znalezienia sposobu na łagodne adaptowanie się do zmian, które nie zawsze są pozytywne, takie jak pandemia Covid-19, i często się powtarzają.

„Trzeba znaleźć swoje bezpieczne porty. Dla lidera, przywódcy najważniejsze jest odpowiednie nastawienie psychiczne” – dodała.

„Coraz bardziej brakuje nam nowych pracowników. Sytuację mogliby poprawić migranci” – dodała.


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ